Turistická trasa Krásná – Ivančena

Maximální převýšení: m
Náročnost: střední
Doba chůze: 3 hod.

Od rozcestí u restaurace Rekreant v centru obce po zelené TZ do údolí Borové k rozcestníku Kyčera sedlo. Odtud po červené přes Muroňku (962 m), Kykulku (995,8 m) k mohyle Ivančena. Odtud můžete po modré TZ až na Lysou horu nebo po modré dolů do Malenovic.

Turistická trasa Krásná – Lysá hora

Na Lysou horu z obce Krásná se dá dostat více způsoby.

1. Krásná – Šebestýna – Lysá hora
Délka : 7 km
Převýšení: 822 m
Doba chůze: 3,5 hod.

Od rozcestí u restaurace Rekreant v centru obce po žluté TZ, asi 1 km po cestě, pak po mostě přes Mohelnici a na vrchol Šebestýna (3 km, 1057 m), k rozcestí Malchor a souběžně s modrou TZ na vrchol Lysé hory.

2. Krásná Zlatník – Vyšní Mohelnice – Lysá hora
Délka : 7 km
Převýšení: 698 m
Doba chůze: 3,5 hod.

Na Krásnou Zlatník jezdí také autobus – zastávka Krásná,Vyšní Mohelnice,Zlatník. Zlatník je známá lyžařská oblast. Nejprve se vydáte 2 km po zelené TZ na rozcestí Vyšní Mohelnice, odkud po červené TZ přes Huserku a Zimný (1080 m) se z jižní strany dostanete na Lysou.

3. Krásná – Kyčera – Kykulka – Ivančena – Malchor – Lysá hora
Délka : 15 km
Převýšení: m
Doba chůze: 5 hod.

Od rozcestí u restaurace Rekreant v centru obce po zelené TZ do údolí Borové k rozcestníku Kyčera sedlo. Odtud po červené přes Muroňku (962 m), Kykulku (995,8 m) k mohyle Ivančena. Odtud po modré TZ až na Lysou horu.

4. Krásná Visalaje – Lysá hora
Délka : 11 km
Převýšení: m
Náročnost: středně těžká
Doba chůze: 3 hod.

Z oblíbené rekreační oblasti Visalaje vedou všechny barvy turistických značek. Červená TZ vás dovede až na Lysou horu, přes Vyšní Lhoty a Zimný.

Turistická trasa Krásná – Travný – Visalaje

Délka : 15 km
Maximální výšla: 1203 m.n.m
Maximální převýšení: 701 m
Náročnost: střední
Doba chůze: 5 hod.

Začíná po žluté TZ z Krásné (rozcestí Rekreant) k rozcestí Hájenka, kde se napojíte na modrou TZ vedoucí přes Kozlanku (924 m) až na Travný (1203). Dál cesta pokračuje po modré k rozcestí Velký Travný a odtud po zelené na Visalaje.

Pokud se na rozcestí Plato odpojíte na žlutou TZ, dojdete na Zlatník (část Krásné, lyžařské centrum), kde se můžete občerstvit. Odtud se zpět do centra Krásné dostanete například autobusem ze zastávky Krásná,Vyšní Mohelnice,Zlatník.

Jinak z Plata vede zelená TZ dál až na Visalaje. Visalaje jsou dále křižovatka turistických značek na Lysou horu, Bílý Kříž, Grúň …

Z rozcestí Velký Travný můžete po zelené jít na Malý Travný (1099 m) a dolů do Morávky.

Turistická trasa Pražmo – Kyčera – Krásná – Pražmo

Na hranici obcí Pražmo a Raškovice, u kostela, je značená trasa červená a modrá.

Červená TZ vede na Kykulku (995 m) a k mohyle Ivančena.

Lze si vytvořit tuto trasu :
Z Pražma po červené vystoupat k rozcestí Kyčerka sedlo a dát se ještě dál po červené na Kykulku (995,8 m) a sejít ke kamenné mohyle Ivanečena. Modrá TZ odtud vede dál na vrchol Lysé hory. Poklud se z Ivančeny vrátíme zpět do sedla Kyčery napojíme se na zelenou značku dolů do údolí řeky Mohelnice do obce Krásná, kde se v restauraci Rekreant můžete občerstvit. Můžete se od rozcestí Pod Žorem vydat zpět do Pražma po silnici a napojit na červenou, kterou jste se vydali nazačátku nahoru.

Případně dál pokračovat od Rekreantu po žluté na rozcestí Hájenka a odtud po modré až zpět do Pražma.

Pražmo – Kyčera sedlo (9 km vztoupání)
Kyčera sedlo – Kykulka – Ivančena (1,5 km vztoupání na Kykulku a pak 1 km sestupu k Ivančeně)
Kyčera sedlo – Krásná Rekreant (4,5 km)
Krásná – Pražmo (1,5 k vztoupání, dál sestup do údolí, celkem 4,5 km)

Turistická trasa Vyšní Lhoty – Malá Prašivá

Délka : 4 km
Maximální výšla: 307 m.n.m
Maximální převýšení: m
Náročnost: lehká
Doba chůze: 1 hod.

Značená trasa začíná u cesty vedoucí přes Vyšní Lhoty. Žlutá značka vás dovede po zpevněné cestě dlouhé 3,5 km na vrchol Malé Prašivé, kde stojí kostel sv. Antonína Paduánského z roku 1640 a můžete využít služeb chaty Prašivé. Stezka vede údolím potoka Hlisník.

Z Malé Prašivé je rozcestník s trasam dolů do Pražma (modrá TZ 6km), do Dobratic (červená TZ, 5,5km, Žermanice 14,5km), do Komorní Lhotky (žlutá TZ, 5km), na Ropičku 918 m (červená TZ, 6km)…

Turistická trasa z Dobratic

Přes Dobratice vede červená turistická značka, po které se můžete dostat na vrchol Malé Prašivé (706 m) nebo v opačném směru na přehradu Žermanice (12 km, koupání, vodní sporty). Stezka vede převážně po zpevněných komunikacích, proto je vhodná i pro absolvování na kolech a v úseku za Vojkovicemi jde souběžně s cyklotrasou 6005.

Na Prašivou, kde stojí kostel sv. Antonína Paduánského z roku 1640 a kde můžete využít služeb chaty Prašivé, se dostanete po 5,5 km chůze.

Turistická trasy v Raškovicích

Přímo Raškovicemi neprochází žádná značená turistická trasa, přesto díky své poloze jsou Raškovice ideálním místem pro začátek túr po okolí. Na hranici s obci Pražmo, u kostela, je značená trasa červená a modrá.

Turistická trasy z Pražma po modré

Přímo Raškovicemi neprochází žádná značená turistická trasa, přesto díky své poloze jsou Raškovice ideálním místem pro začátek túr po okolí. Na hranici s obcí Pražmo, u kostela, je značená trasa červená a modrá.

Modrá TZ vede na Malou Prašivou (706 m), kde se můžete napojit na trasu do Dobratic (červená TZ, 5,5km, Žermanice 14,5km), do Komorní Lhotky (žlutá TZ, 5km), na Ropičku 918 m (červená TZ, 6km)…

Modrá v opačném směru vede z téhož místa na vrchol Travný (1203 m, 7,5 km). Lze spojit jako okružní cestu, když se napojíte na rozcestí Velký Travný na zelenou TZ dolů do Morávky. Z Morávky se můžete do Raškovic vrátit po silnici nebo autobusem. Případně můžete pokračovat po modré na rozcestí Lipí a odtus po červené po hřebeni na Malou Prašivou a z Prašivé dolů po modré do Pražma ke kostelu. Celá tato trasa je náročnější a dlouhá 34 km s výstupy na dva vrcholy.

Pražmo – Travný – Morávka 17 km
Morávka – Malá Prašivá 11 km
Malá Prašivá – Pražmo 6 km

Turistická trasa z Visalají

Z Visalají, známé rekreační oblasti, se můžete vydat na všechny směry.

– Na sever po zelené TZ na Malý Travný (8km) a do Morávky (13 km) nebo z rozcestí Velký Travný po modré na Travný (1203 m) a dál do centra Krásné.

– Na západ po červené TZ na Lysou horu (11 km)

– Na západ také po modré TZ na Těšiňoky a na hráz přehrady Šance na Ostravici (12 km).

– Na jih po modré TZ na Bílý Kříž (2 km).

– Na jihozápad na Grúň – Švarná Hanka (3 km).

– Na jihovýcho vede žlutá TZ 1 km k rozcestí U Surovce a můžete dojít buď opět na Bílý Kříž nebo k rozcestí U Bebků.

Turistická trasa z Vojkovic

Přes Vojkovice vede červená turistická značka, po které se můžete dostat na vrchol Malé Prašivé (706 m) nebo v opačném směru na přehradu Žermanice (7km, koupání, vodní sporty). Stezka vede převážně po zpevněných komunikacích, proto je vhodná i pro absolvování na kolech.

Na Prašivou, kde stojí kostel sv. Antonína Paduánského z roku 1640 a můžete využít služeb chaty Prašivé, se dostanete po 7,5 km, třech hodinách chůze.